راهنمای سایز محصولات در سولین بازار:

عکس راهنمای محصولات در سولین بازار

در فروشگاه اینترنتی سولین بازار سایز محصولات در 5 دسته اصلی تقسیم شده است:

XSmall(XS):کوچک ترین سایز در سولین بازار می باشد که این دسته از محصولات معمولا وزن کمتر از 1 کیلوگرم دارند و ارتفاع آنها از 0 سانتی متر الی 20 سانتی متر می باشد.عموما گلدان های پلاستیکی کاکتوس و تعدادی از باکس های گل کوچک چوبی یا مقوایی و دسته های گل کوچک جزو این سایز هستند.

Small(S):تقریبا بعد از سایز XS کوچک ترین سایز در سولین بازار می باشد که این دسته از محصولات معمولا وزن کمتر از1/5 کیلوگرم دارند و ارتفاع آنها از 20 سانتی متر الی 40 سانتی متر می باشد.عموما گلدان های شیشه ای کاکتوس،تراریوم ها و تعداد زیاد باکس گل چوبی یا مقوایی، سبد گل متوسط و دسته های گل بزرگ جزو این سایز هستند.

Medium(M):سایز متوسط در سولین بازار که این دسته از محصولات معمولا وزن کمتر از2/5 کیلوگرم دارند و ارتفاع آنها از 40 سانتی متر الی 70 سانتی متر می باشد.عموما گیاهان در گلدان های سرامیکی یا گلدان های شیشه ای، گیاهان آپارتمانی، سبد گل  بزرگ جزو این سایز هستند.
این دسته از محصولات تنوع بیشتری در سولین بازار دارند و شما می توانید انواع گل و گیاه را برای سلیقه های مختلف انتخاب کنید.

Large(L):جزو سایز های بزرگ در سولین بازار می باشد که این دسته از محصولات معمولا وزن بیشتر از 3 کیلوگرم دارند و ارتفاع آنها از 70 سانتی متر الی 100 سانتی متر می باشد.عموما گلدان های سرامیکی، تعداد زیادی از سبد گل بزرگ و گیاهانی مثل سانسوری،کاکتوس که در اندازه های مختلف هستند جزو این سایز می باشند.

XLarge(XL):جزو سایز های بزرگ در سولین بازار می باشد که این دسته از محصولات معمولا وزن بیشتر از5 کیلوگرم دارند و ارتفاع آنها از 100 سانتی متر الی 160 سانتی متر می باشد.عموما گلدان های سرامیکی، تعداد زیادی از گیاهان سایز بزرگ جزو این سایز می باشند.

 

شرایط نگهداری و جزئیات کامل محصولات:

در فروشگاه اینترنتی سولین بازار شرایط نگهداری و جزئیات مربوط به گل و گیاهان در 11 دسته اصلی تقسیم شده است.در صفحه محصول مورد نظر اطلاعاتی در مورد نوع، شرایط نگهداری و جزئیات مربوط به محصول مشاهده می کنید که در زیر شرح می دهیم:


    • وزن(به کیلو گرم) :
      به صورت حدودی وزن محصول به کیلوگرم درج شده است.که وزن در قسمت راهنمای سایز درج شده است.
    • اندازه (به سانتی متر) :راهنمای کامل سایز از کوچک ترین سایز Xsmall تا بزرگترین سایز Xlarge برای هر محصول درج شده است.
      نور مستقیم و غیر مستقیم (کم یا زیاد) :معمولا گیاهان و گل ها در شرایط آب و هوایی مختلف و محل قرار گیری از لحاظ نور مورد نیاز قابل تقسیم بندی هستند که ما در محصولات را به دو دسته کلی نور زیاد(انواع کاکتوس،آلوئه ورا،گل سنگ،حسن یوسف و..) که این دسته همگی مقاوم به گرما و آفتاب کامل هستند، ) و نور کم(انواع گل ها،مخصوص گیاهان آپارتمانی،محل کار،خانه،دکور) تقسیم بندی می شوند.
    • بعضی از گیاهان به نور مستقیم احتیاج دارند و شما باید انها را در معرض تابش نور مستقیم خورشید قرار دهید ولی بیشتر گیاهان نباید در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار بگیرند به همین خاطر با اصطلاح نور غیر مستقیم و زیاد علامت گذاری می شوند مانند ( انواع کاکتوس ها، سانسوریا و…)
    • نوع آبیاری (کم/زیاد/ متوسط) :معمولا گیاهان و گل ها در شرایط آب و هوایی مختلف برای رشد و نگهداری نیازمند مقدار مناسب آب مخصوص به خود می باشد که ما محصولات را به دو دسته کلی آب زیاد(مخصوص گیاهان غیر آپارتمانی و گل ها) که در این دسته کلیه محصولات حداقل 2 روز در هفته نیازمند آبیاری می باشند و همچنین آب کم( گیاهان آپارتمانی،محل کار،خانه،دکور،کاکتوس ها و… ) که در این دسته کلیه محصولات نیازمند حداکثر یک بار در هفته آبیاری می باشند.
  • اقلیم آب و هوایی و فصل رویش:هر فصل گل ها و گیاهان مخصوص به خود را دارد، این گیاهان با توجه به آب و هوای همان فصل رشد می کنند. سخت ترین فصلی که برای نگهداری گل ها است ، فصل تابستان است.برخی از گیاهان، بومی مناطق بارانی و مرطوب هستند. به همین دلیل نیاز به رطوبت زیاد دارند. معمولا توصیه می‌شود که این دسته از گیاهان را علاوه بر آب دادن، غبارپاشی نیز بکنید.اگر در خانه فضایی دارید که رطوبت زیادی دارد، مثل سرویس بهداشتی، می‌توانید گیاهان رطوبت‌دوست را انتخاب کنید.ما دز این قسمت گل ها و گیاهان را از جهت اقلیم آب و هوایی به چهار دسته گرم/خشک/سرما/رطوبت تقسیم کرده ایم.
  • مناسب آپارتمان (فضای بسته) بله / خیر : گیاهان آپارتمانی گیاهی است که در فضاهای بسته مثل واحدهای خانه های مسکونی، اداره‌ها،رستوران ها و کافه ها نگهداری می‌شوند. معمولا گل ها و گیاهان آپارتمانی را با هدف تزیین و دکور فضاهای بسته استفاده می کنند.مانند گیاهان هوازی نیمه‌گرمسیری، ساکولنت‌ها یا گیاهان گوشتی و انواع کاکتوس، انواع سانسوریا
  • نوع مراقبت زیاد/کم: گل ها و گیاهان به مراقبت و توجه مداوم شما نیاز دارند. بسیاری از آنها، متعلق به اقلیم‌های متنوعی هستند و اگر در خانه از آنها نگهداری می کنید باید شرایط مناسب رشد آن‌ها را فراهم کنید.  مثلا بعضی از گیاهان آپارتمانی به هوای مرطوب نیاز دارند که امکان فراهم کردن این میزان رطوبت در خانه وجود ندارد.اگر پرمشغله هستید و زمان کافی برای نگهداری از گل و گیاه ندارید باید گیاهانی را انتخاب کنید که به مراقبت کمی نیاز دارند. بعضی از گیاهان آپارتمانی مقاومت بیشتری نسبت به بقیه دارند و کمی بی‌توجهی را می‌توانند تحمل کنند.یا مثلا انواع کاکتوس ها و مخصوصا گیاه سانسوریا جزو آن دسته از از گیاهانی است که در نور کم رشد می‌کند و به آبیاری کمی نیز نیاز دارد.بسته به اینکه گل و گیاه خود را در کجا نگهداری می کنید،نوع مراقبت متفاوت است ولی در حالت کلی ما به دوسته مراقبت زیاد و مراقبت کم تقسیم کرده ایم.
  • فصل رویش: تابستان / زمستان /پاییز /بهار /چهار فصل
  • رنگ گل ها: که در سولین بازار به 9 دسته تقسیم شده است. گل قرمز، گل بنفش، گل سفید، گل صورتی، گل آبی، گل نارنجی، گل زرد، گل یاسی، گل سبز
  • مناسب فضای بیرون(نیاز به آب و نور زیاد)  بله / خیر : گیاهان و گل های مناسب فضای بیرونی باز سبب کاهش آلودگی‌های هوا، صوت و بصری و  پاکیزه‌تر شدن هوای شهر شده و همچنین مانع از فرسایش خاک و باد خواهند شد.از این جهت عنوانی است که در اصطلاح به گونه های مناسب برای پرورش و نگهداری در فضای آزاد و خارج از محیط های داخلی و بسته نامیده می شود.گیاهان فضای باز شامل انواع گل ها، درختان تزیینی و مثمر، درختچه ها، گیاهان بوته ای و چمن هاست که ما در سولین بازار این محصولات را به سه دسته تقسیم کرده ایم:گیاهان آفتاب دوست: گیاهانی که برای رشد نیاز به نور زیاد آفتاب یا زمان زیاد بهره مندی از نور آفتاب دارند.گیاهان  سایه دوست: گیاهانی که با کمترین نور روز یا حتی در شرایط سایه به خوبی رشد می کنند.گیاهان نیم سایه دوست: گیاهانی که نیاز به شرایط متعادل و نور متوسط داشته یا زمان کمتری برای تابش آفتاب نیاز دارند.
  • نوع گلدان (سرامیکی / پلاستیکی / شیشه ای /چوبی ) :شما می توانید باتوجه به نیاز خود برای نگهداری و مراقبت از گیاهان آپارتمانی نوع گلدان گل مورد نظر خود را از قسمت گلدان ها انتخاب کنید و در سولین بازار مدل های مختلف گلدان از گلدان سرامیکی تا گلدان سفالی با طرح سنگی و ساده در اندازه های مختلف وجود دارد.
  •  خاک مناسب: باتوجه به اینکه خاک و کود مناسب برای رشد و پرورش گیاهان آپارتمانی متفاوت است، برای این دسته از محصولات این اطلاعات درج شده است.همچنین در قسمت وبلاگ سولین بازار (سولینت) می توانید راهنمای کاملی از نگهداری و مراقبت از گیاهان آپارتمانی در زمستان و تابستان و فصول دیگر را مطالعه کنید.

مناسب برای مناسبت های : محصولات بر اساس مناسبت هایی که دارند نام گذاری می شوند. مناسب برای روز دختر، روز مادر، روز پدر، ولنتاین، سالگرد ازدواج، شب یلدا، ترحیم و تسلیت، عرض تشکر و تولد

سوالات متداول

در زیر می‌توانید پاسخ سوالات خود را بیابید. در غیر این صورت از ما بپرسید، ما همیشه به سوالات شما پاسخ خواهیم داد. (جهت ویرایش این قسمت به پیکربندی پوسته > تب متفرقه > سوالات متداول مراجعه نمایید.)

اپلیکیشن سولین بازار