کد تخفیف ویژه گیاهان آپارتمانی

Solinbazar1403

Picture of محسن رضائی
محسن رضائی

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است

چطور گل تازه بخریم؟ نکات مهم انتخاب، خرید و نگهداری گل تازه

خرید و نگهداری گل تازه، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های هر فردی است که علاقه‌مند به نگهداری گل و گیاه است. گاهی پیش می‌آید که پس از خرید گل تازه، آن گل با گذشت چند روز پژمرده می‌شود و هزینه‌ای اضافی بر دوشِ شما می‌گذارد.

خبر خوب این است که شما می‌توانید با رعایت چند نکته، خرید گل تازه را با موفقیت انجام دهید و آن را تازه نگه دارید. در این مقاله به بررسی روش‌های تشخیص و خرید گل تازه و همچنین روش‌های تازه نگه داشتنِ گل می‌پردازیم و در انتها با سوالات متداولی که ممکن است برای خرید و نگهداری انواع گل تازه در هر مناسبتی با آن مواجه بشوید را بررسی می کنیم.

پس پیشنهاد می کنیم تا انتهای این قسمت از مجله سولینت همراه ما باشید.

.webp

چگونه گل را تازه نگه داریم؟

تازه نگه داشتن گل طبیعی در خانه روش‌ها و تکنیک‌های متعددی دارد که شما می‌توانید با توجه به نوع گل و گیاهی که دارید، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که هر کدام از این روش‌ها می‌توانند برای نوعی از گل پاسخگو باشند و برای یک نوعِ دیگر جواب ندهند؛ لذا نیاز است تا روش‌های مختلف را امتحان کنیم و حتما با یک فرد با تجربه در مورد تازه نگه داشتن گل طبیعی مشورت کنیم. در این بخش به چند روش رایج برای تازه نگه داشتنِ گل و گیاه و نگهداری گل در خانه اشاره می‌کنیم. 

خرید و سفارش گل تازه از گل فروشی آنلاین سولین بازار

چگونه گل را تازه نگه داریم؟

اولین قدم برای تازه تر نگه داشتن گل های شاخه بریده این است که مطمئن شوید همه برگ ها و گلبرگ های آن بالای خط آب قرار دارند. به عبارت ساده، برگ‌های آویزان روی سطح آب سریع‌تر پوسیده می‌شوند و در نتیجه شانس گل‌ها برای شاداب ماندن را از بین می‌برند.

قبل از قرار دادن آنها در گلدان، تمام برگ ها را از ساقه جدا کنید و مطمئن شوید که برگ هایی که می ریزند را پاک کنید. همچنین برای بریدن ساقه ها از قیچی تیز و ضدعفونی شده یا چاقو استفاده کنید. ساقه ها را با زاویه، زیر آب و یک اینچ بالاتر از آخرین برش ببرید.

1-استفاده از اسپری مو برای تازه نگه داشتن گل

اسپری مو این قابلیت را دارد که موهای شما را سرحال و شاداب نگه دارد. باید گفت این قابلیت اسپری مو در موردِ گل و گیاه نیز صدق می‌کند و شما می‌توانید از اسپری مو، برای تازه نگه داشتن گل‌ها استفاده کنید.

برای استفاده از اسپری مو در جهت تازه نگهداشتن گل، کافی است تا کمی از گل فاصله گرفته و اسپری مو را به مقدار کم روی گل بپاشید.

استفاده از نوشابه برای تازه نگه داشتن گل

2-استفاده از نوشابه برای تازه نگه داشتن گل

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، در ابتدا نوشابه به عنوان یک نوشیدنی به بازار عرضه نشد و افراد برای فعالیت‌های مختلف از آن استفاده می‌کردند. یکی از کاربردهای خوبِ نوشابه، استفاده از آن برای تازه نگه داشتن گل است.

برای انجام این کار، باید یک فنجان نوشابه را در گلدانی بریزید که در آن گل وجود دارد. حتما توجه داشته باشید که قبل از ریختن نوشابه در گلدان، حتما به گل‌هایتان آب داده باشید. شکر موجود در نوشابه باعث می‌شود تا گل‌هایتان برای مدت زیادی شاداب و سرحال باقی بمانند.

همچنین، اگر از گل‌هایتان در یک گلدان شیشه‌ای نگه‌داری می‌کنید، می‌توانید از نوشابه‌های بی‌رنگِ موجود در بازار برای این کار استفاده کنید؛ زیرا باعث می‌شود که نوشابه در گلدان مانند آب جلوه کند و رنگ سیاه به خود نگیرد.

نکات مهم استفاده از سرکه برای تازه نگه داشتن شاخه گل

3-استفاده از سرکه سیب برای تازه نگه داشتن گل های شاخه ای

استفاده از سرکه سیب می‌تواند برای تازه نگه داشتن انواع گل‌ها، مخصوصا برای شاخه گل‌های بریده شده، تاثیر زیادی داشته باشد. در این روش شما نیاز دارید تا دو پیمانه سرکه سیب و دو پیمانه شکر را در آب مخلوط کنید و گل را داخل آن قرار دهید. توجه داشته باشید که شما باید هر یک یا دو روز آبِ گل را عوض کنید و این فرایند را به طور مستمر پیش ببرید.

4-استفاده از قرص آسپرین برای تازه نگه داشتن گل

یکی از روش‌های قدیمی و رایج برای تازه نگه داشتن گل‌ رز و سایر گل‌های زینتی، استفاده از قرص آسپرین است. برای این کار باید چند قرص آسپرین را خرد کرده و در آب مخلوط کنید.

سپس باید گل‌ها را درون آن قرار دهید تا تازه و شاداب بمانند. توجه داشته باشید که همانند روش استفاده از سرکه سیب برای تازه نگه داشتن گل، در این روش نیز باید هر چند روز یک بار، آبِ گل را عوض کنید و این فرایند را دوباره طی کنید.

5-استفاده از سکه برای تازه نگه داشتن گل

شاید ابتدا برایتان عجیب به نظر برسد که چگونه با سکه می‌توان گل و گیاه‌ها را تازه نگه داشت؟ باید گفت موادی که در سکه وجود دارند که جلوی رشد باکتری‌ها در گل را می‌گیرند. شما نیاز دارید تا برای اجرای این روش، چند سکه فلزی را همراه با قند در آب مخلوط کنید و گل را در آن قرار دهید.

استفاده از شکر برای تازه نگه داشتن گل

6-استفاده از شکر برای تازه نگه داشتن گل

وظیفه شکر، تغذیه گیاهان است و سرکه سفید نیز، از رشد باکتری در گیاه جلوگیری می‌کند. اگر این دو باهم ترکیب شوند، می‌توانند گل‌های شما را تا حد زیادی تازه نگه دارند.

برای استفاده از شکر و سرکه سفید برای تازه نگه داشتن گل، باید دو قاشق شکر و یک قاشق سرکه سفید را در یک لیتر آب مخلوط کنید و سپس گل‌هایتان را در آن آب قرار دهید. لازم به ذکر است که این روش بیشتر برای گل‌های تازه شکفته و قلمه‌زده پاسخ می‌دهد.

نکات خرید گل تازه از گل فروشی

نکات خرید گل تازه

برای اینکه بتوانید یک گل را تازه نگه دارید، باید از ابتدا آن را به صورت تازه خریداری کرده باشید، زیرا تبدیل یک گل پژمرده به گل تازه به مراتب سخت‌تر از تازه نگه داشتن گلی است که از ابتدا تازه مانده است.

با رعایت چند نکته و تکنیک ساده می‌توانید در خریدهایتان، گل‌ تازه و سالم را انتخاب کنید و از صرف هزینه‌های اضافی برای این موضوع جلوگیری کنید. در این بخش به برخی از نکات خرید گل تازه اشاره می‌کنیم:

  1. توجه به برگ‌ها: برگ‌های یک گل می‌توانند به تنهایی تازه بودن یا نبودنِ یک گل را به شما نشان دهند. در هنگام خرید گل، حتما به برگ‌های آن توجه داشته باشید و قسمت انتهایی برگِ گل که به ساقه متصل است را به دقت بررسی کنید.
    اگر پس از بررسی متوجه شدید که قسمت انتهایی برگ گل که به ساقه متصل است، نرم است و حالت سفتی ندارد، آن گل تازه نیست و بهتر است از خرید آن صرف نظر کنید؛ اما اگر قسمت انتهایی برگ گل سفت بود و با لمس کردن شما به داخل فرو نرفت، تازه و مناسب برای خرید می باشد.
    همچنین ما باید به ظاهر گلربرگ‌ها هم توجه ویژه‌ای داشته باشیم. شاداب و صاف بودنِ رنگِ گلبرگ، یکی از نشانه‌های تازگی گل است و اگر مشاهده کردید که رنگ گلبرگ پریده است و یا دارای چروک است، بهتر است آن گل را نخرید.
  2. بررسی شکوفه‌ها: پیش از خرید هر مدل، باید شکوفه‌های آن را بررسی کنید. به طور معمول، هر گل زینتی را پیش از شروع به تولید بذر می‌چینند و اگر در شکوفه یک گل زینتی بذر مشاهده کردید، بدانید که چیزی از عمر آن گل باقی نمانده است.
  3. بررسی جوانه‌ها: مرحله بعدی پس از بررسی شکوفه‌ها، بررسی جوانه‌های آن است. خوب است بدانید که گل‌هایی با جوانه‌های بسته‌تر، تازه‌تر هستند و عمر بیشتری دارند و هرچه جوانه‌های یک گل بازتر باشند، عمر ان گل کوتاه‌تر است.
  4. بررسی ساقه‌ها: شما می‌توانید به راحتی از روی ساقه گل، تازه بودنِ آن را تشخیص دهید. ساقه یک گل تازه، شاداب، ضخیم و استوار است و خمیدگی ندارد. اگر ساقه خم شد و نحوه ایستادن گل رو به پایین باشد، بدانید که آن گل به زودی پژمرده می شود.
  5. همچنین برای تشخیص گل تازه از روی ساقه، باید به انتهای ساقه آن گل نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید. انتهای ساقه گل‌ تازه، معمولا به رنگ سبز کم‌رنگ یا سفید است؛ لذا از خرید گل‌هایی که رنگِ انتهای ساقه آن‌ها تیره است، خودداری کنید.
  6. خرید از گلفروشی معتبر : در آخر حتما توجه داشته باشید که از یک گل فروشی آنلاین مطمئن یا از یک گل فروشی معتبر اقدام به خرید گل نمایید.

برای مطالعه بیشتر : راهنمای انتخاب و خرید گل برای هدیه دادن در هر مناسبتی

ما در گل فروشی آنلاین سولین بازار خیالتان را بابت خرید گل تازه و سالم راحت کردیم و شما می توانید انواع گل تازه مانند شاخه گل رز هلندی، شاخه گل نرگس، انواع رنگ های گل آنتوریوم و… را با بهترین کیفیت و ماندگاری خریداری کنید .

نکات مهم تازه نگه داشتن گل رز در خانه

تازه نگه داشتن گل رز

گل‌های رز دارای انواع رنگ ها و سایزهای مختلفی از رز ایرانی و رز مینیاتوری (در اندازه کوچک) تا رز هلندی ممتاز ( در اندازه بزرگ ) هستند. گل رز یکی از پرطرفدارترین گل‌های زینتی می باشد که برای بسیاری از مناسبت‌ها از جمله روز ولنتاین، روز مادر، روز تولد و… در دیزاین باکس گل، سبد گل و حتی گل ترحیم و تسلیت از آن استفاده می‌شود.

گل‌های رز به نسبت گل‌های دیگر، از حساسیت بالاتری برخوردارند و اگر خوب از آن‌ها نگهداری نکنید، به زودی پژمرده می‌شوند. چند نکه و روش وجود دارد که با رعایت ان‌ها می‌توانید گل‌ رز معمولی و گل رز هلندی را تازه نگه دارید. در این بخش به برخی از تکنیک‌ها اشاره می‌کنیم و یک سری راهنمایی برای انتخاب و خرید گل رز تازه برای شما آورده ایم.

1-حفظ کیفیت و تعویض به موقع آب

همانطور که در بالا به آن اشاره شد، گل رز سرخ و گل رز هلندی از حساسیت بسیار بالایی برخوردار هستند و نگهداری آن‌ها نیز زحمت بیشتری می‌خواهد. باید گفت آب گلدانی که رز خودتان را در آن نگهداری می‌کنید، باید تمیز باشد و حتما قبل از قرار دادن گل رز در آب، ظرف آب را به مدت 24 ساعت کنار بگذارید تا مواد مضر موجود در آن از بین برود.

همچنین شما برای تازگی گل رز نیاز دارید تا آب گلدان را هر روز، یکبار عوض کنید و آن را در مکانی خنک قرار دهید، زیرا گل‌های رز با گرما ناسازگار هتسند و در دمای بالا، زود پژمرده می‌شوند.

تعویض به موقع آب گلدان و استفاده از آب سرد برای نگهداری گل رز یکی از نکات مهم برای تازه نگه داشتن گل رز می باشد.

نکات مهم گل رز در گلدان شیشه ای برای تازگی رز

2-استفاده از مواد ضد قارچ

اگر شاخه گل‌های رز مدت طولانی در اب بمانند، قارچ در ساقه‌های ان‌ها به وجود می‌اید که باید نسبت به بروز این اتفاق جلوگیری کرد؛ زیرا وجود قارچ در گل، می‌تواند باعث پژمرده شدن آن شود و گل تازه شما را خراب می کند.

شما می‌توانید از ترکیبات ضد قارچ که در فروشگاه‌ها موجود هستند استفاده کنید و مقدار کمی از آن را در آبی که گل را در آن نگهداری می‌کنید، مخلوط کنید.

همچنین اگر دسترسی به فروشگاه برای تهیه مواد ضد قارچ ندارید، می‌توانید از قرص آسپرین پودر شده برای این کار استفاده کنید؛ به این صورت که باید قرص آسپرین را خرد کنید و درون آبی که رز را در آن نگهداری می‌کنید مخلوط کنید.

نکات مهم خرید گل رز تازه

نکات خرید گل رز تازه

  • به گلبرگ های رز دقت کنید، چرا که گل تازه رز باید رنگی شاداب و بدون لبه های پژمرده با رگه های سیاه و قهوه ای داشته باشند . اگر لبه های گلبرگ های رز تیره باشد نشان دهنده کهنه بودن آن می باشد و ممکن است عمر کمتری داشته باشد.
  • به غنچه بودن گل و باز بودن آن دقت کنید. اگر رز بسته باشد ممکن است هرگز به طور کامل باز نشوند. سرهای رز که به عنوان “گلوله” شناخته می شوند، به جای شکوفه دادن ممکن است به سادگی گلبرگ های بیرونی خود را از دست بدهند و از بین بروند.همچنین اگر گل رز کاملاً شکوفا و باز شده باشد، قبلاً به اوج زندگی خود رسیده اند و برای هدیه دادن دوام زیادی ندارند. زمان ایده آل برای خرید گل تازه رز باید زمانی باشد که گل ها کمی باز شوند. گلبرگ ها باید در بالای سر گل رز کمی شل باشند تا تشخصی دهیم که آیا شانس گلدهی مناسبی دارند یا خیر.
  • اگر می خواهید هدیه بدهید، برای نگهداری گل تازه رز می توانید تا زمان رسیدن به مقصد خود آنها را در یک ظرف خنک، مرطوب و تاریک نگهداری کنید تا گل هدیه شما خراب نشود. خرید باکس گل رز به جای خرید دسته گل می تواند به شما در این مورد کمک کند.
  • رزها اگر به طور مستقیم در معرض حرارت و نور خورشید باشند خیلی سریع پژمرده می شوند و می میرند.

نکات مهم تازه نگه داشتن گل نرگس در خانه

تازه نگه داشتن گل نرگس

نرگس یکی از زیباترین گل‌های زینتی موجود در بازار محسوب می‌شود و به خاطر رایحه خوشی که دارد از عطر خیلی خوبی برخوردار است. چند راه وجود دارد که با آن‌ها می‌توانید تازگی گل نرگس و طول عمر آن را افزایش دهید.

1-تعویض آب

دقیقا مانند رز، نرگس نیز از حساسیت بالایی برخوردار است و شما نیازمندید تا هر روز، آبی که گل نرگس را در آن نگه می‌دارید، عوض کنید.

همچنین شما باید گلدان نرگس را نیز قبل از نگهداری آن ضدعفونی کرده و از عدم وجود میکروب و باکتری در داخل گلدان، اطمینان حاصل کنید. پیشنهاد می‌شود تا برای نگهداری گل نرگس در آب، یک گلدان شیشه‌ای تهیه کنید؛ زیرا در این صورت می‌توانید زودتر از وجود آلودگی در گل با خبر شوید.

2-استفاده از شکر و سرکه سفید

در بخش‌های قبلی ذکر کردیم که برخی از روش‌های تازه نگه داشتن گل، می‌توانند برای برخی از گل‌ها تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند. استفاده از ترکیب شکر و سرکه سفید روشی است که می‌تواند گل‌های نرگس را برای مدت طولانی تازه نگه دارد.

در این روش شما باید دو پیمانه شکر و دو پیمانه سرکه سیب را در یک لیتر آب حل کنید و گل نرگس خود را در آن قرار دهید. لازم به ذکر است که قبل از اجرای این روش، حتما از تمیز بودنِ گلدان خود اطمینان حاصل کنید.

در آخر اگر می‌خواهید گل تازه نرگس خود را برای مدت طولانی تازه نگه دارید، باید در خرید گل نرگس نیز دقت زیادی به خرج دهید. توجه به تازگی گل در قیمت گل نرگس تاثیر زیادی دارد.

نکات مهم تازه نگه داشتن گل خواستگاری

تازه نگه داشتن باکس گل آفتابگردان

برای تازه نگه داشتن یک باکس گل آفتابگردان ، می توانید این مراحل را دنبال کنید:

شاخه های گل تازه آفتابگردان را از باکس جدا کنید. آنها را با دقت باز کنید. با گلها ملایم رفتار کنید. لمس کردن زیاد گلبرگها باعث له شدن آن ها می شود.

ساقه ها را برش دهید: از یک چاقوی تمیز و تیز یا قیچی استفاده کنید تا حدود دو یا سه سانتی متر از پایین هر ساقه را به صورت مورب برش دهید. در این صورت، آفتابگردان ها آب را راحت تر جذب می کنند.

یک گلدان را با آب تمیز و ولرم پر کنید. اطمینان حاصل کنید که گلدان به اندازه کافی بزرگ باشد، تا بتواند تمام آفتابگردان ها را در خود جای دهد و آب کافی برای پوشاندن ساقه ها داشته باشد.

تازه نگه داشتن گل آفتابگردان

غذای گل را اضافه کنید: اگر مواد نگهدارنده یا مواد غذایی گل دارید ، مطابق دستورالعمل بسته آن را به آب اضافه کنید. این به تأمین مواد مغذی و طولانی شدن عمر گلها کمک می کند.

گلدان حاوی گل تازه آفتابگردان را از نور مستقیم خورشید ، منابع گرما  دور نگه دارید. گل آفتابگردان برای تازه تر ماندن دمای خنک تر را ترجیح می دهند.

آب را مرتباً تعویض کنید: هر دو تا سه روز ، آب موجود در گلدان را با آب تازه و ولرم جایگزین کنید. قبل از افزودن آب جدید ، ساقه گل تازه آفتابگردان را دوباره برش دهید تا توانایی آن در جذب آب حفظ شود.

گلبرگهای پژمرده را جدا کنید.

با دنبال کردن این مراحل ، می توانید برای مدت زمان طولانی تر باکس آفتابگردان خود را تازه نگه دارید و زمان بیشتری از این گل تازه لذت ببرید.

شاید برای شما هم پیش امده باشد که به یک مراسم خواستگاری یا مهمانی رسمی رفته‌اید و گلی که برای آن مراسم خریداری کرده بودید، پژمرده شده بود. این موضوع همیشه باعث آزرده شدن میزبان و مهمان می‌شود . به همین خاطر  باید به دنبال راهی باشیم تا گل‌هایی که برای مراسم خواستگاری خریداری می‌کنیم را تازه نگه داریم.

معمولا گل‌هایی که برای مراسم‌هایی مانند خواستگاری خریداری می‌شوند، در باکس گل نگه‌داری می‌شوند که در این بخش می‌خواهیم به بررسی روش‌های تازه نگه داشتن گل‌های باکسی و جعبه‌ای بپردازیم. البته شما می‌توانید از این روش‌ها برای نگهداری انواع مختلفی از دیزاین در سبد گل یا حتی جام گل خواستگاری نیز استفاده کنید.

1-استفاده از غذای گل

به دلیل اینکه باکس گل، برای مدتی از تغذیه مناسبی برخوردار نیستند، امکان پژمرده شدن ان‌ها در زمان کم وجود دارد؛ لذا شما می‌توانید با تهیه غذای گل از فروشگاه‌های موجود و حل کردن آن در اب، آب را به گل‌‌هایتان بدهید و از پژمرده شدن آن‌ها جلوگیری کنید.

2-استفاده از اسپری مو

اسپری مو می‌تواند جلوه خوبی به گل‌ها دهد و استفاده از آن در تازه نگه داشتن گل خواستگاری، بسیار مفید است. در این روش شما باید مقداری از گل‌ تازه خود فاصله گرفته و اسپری مو را روی آن‌ها بپاشید.

حتما توجه داشته باشید که استفاده از خوشبوکننده‌های مخصوص گل، می‌توانند بر تازگی گل‌های خواستگاری بیفزایند و بوی اسپری مو را از بین ببرند.

سخن آخر

در این مقاله با روش‌های مختلف تازه نگه داشتن گل و نکات خرید گل تازه اشاره کردیم و همچنین راهکارهایی را برای تازه نگه داشتن گل رز، گل نرگس و گل آفتابگردان بیان کردیم.

حتما توجه کنید که در اجرای این روش‌ها زیاده‌روی نکنید و حتما آن‌ها را به مقدار لازم انجام دهید؛ زیرا زیاده‌روی در برخی از این روش‌ها، نه تنها باعث تازه ماندن نمی‌شود، بلکه باعث می‌شود تا دسته گل تازه شما نیز زودتر پژمرده شود.  

لازم به ذکر است که بیشتر افراد تمایل دارند چند ساعت قبل از هر مناسبتی گل تازه را بخرند تا ابتدا از زودتر خراب شدن آن جلوگیری کنند و همچنین از وقت خود برای تازه نگه داشتن گل ها نیز صرفه جویی کنند.

شما در گل فروشی آنلاین سولین بازار می توانید سفارش خود را برای هر مناسبتی که می خواهید در وب سایت ثبت کنید و خیالتان را از بابت تحویل فوری و ارسال گل تازه راحت کنید. سولین بازار امکان ارسال گل در تهران (کلیه مناطق تهران) را در کمتر از 3 ساعت برای شما فراهم کرده است.

در انتها پیشنهاد می کنیم سوالات متدوالی که ممکن است در موقیت ها و مناسبت های مختلف با آن روبه رو شوید را مطالعه کنید و اگر سوالی پیرامون تازه نگه داشتن انواع گل و گیاه دارید، می توانید همینجا برای ما کامنت کنید.

امیدواریم که از خواندن این قسمت از مجله سولینت که درباره گل تازه ذکر کردیم، لذت برده باشید…این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن .webp-1024x256.webp است

سوالات متدوال

1-چگونه گل خواستگاری را تازه نگه داریم؟

برای تازه نگه داشتن گل خواستگاری می‌توانید از روش‌‌هایی مانند استفاده از غذای گل و اسپری مو استفاده کنید.

2- برای خرید گل تازه باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

اصلی‌ترین مواردی که شما باید برای خرید گل تازه به آن‌ها توجه کنید شامل توجه به گلبرگ‌ها، توجه به ساقه‌های و جوانه‌های گل هستند.

3- بهترین روش تازه نگه داشتن گل نرگس چیست؟

می‌توان گفت بهترین روش برای تازه نگه داشتن گل نرگس، استفاده از ترکیب شکر و سرکه است.

4- چگونه گل رز خود را تازه نگه داریم؟

برای تازه نگه داشتن گل رز باید هر روزه آبِ آن را تعویض کنید و از مواد ضد قارچ و آب سرد برای برای تازگی گل و نگهداری از آن استفاده کنید.

5-بهترین راه برای حفظ کردن تازگی گل چیست؟

برای اینکه دسته گل خود را قوی و سالم نگه دارید، این نکته مهم و فوق العاده ساده را امتحان کنید. گل ها را یک شب در یخچال نگهداری کنید. این راه به کند کردن روند از دست دادن آب گل کمک می کند و شکوفه های شما را شفاف نگه می دارد. برای نگهداری صحیح گل ها، یک گلدان را حدود ¾ پر از آب کنید و سپس گل ها را در گلدان قرار دهید.این کار به تازه نگه داشتن گل طبیعی شما کمک زیادی خواهد کرد.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

Picture of محسن رضائی
محسن رضائی
نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دیدگاه شما بعد از تائید توسط پشتیبانی سولین بازار نمایش داده خواهد شد .

    نگار حمیدی 1402-01-24 پاسخ

    می بخشید برای نگهداری گیاه تراریوم فیلم آموزشی هم دارید ؟

      فروشگاه باختر 1402-01-24 پاسخ

      بزودی فیلم های نگهداری گیاهان را در سایت قرار می دهیم

    pedram 1402-05-04 پاسخ

    سلام خسته نباشید..امکان خرید حضوری از مغازه هم دارید؟ که حضوری برای خرید گل و مقایسه چند مدل از گل ها مراجعه کنیم؟ امکان خرید گل های آپارتمانی هم دارید؟ توضیحات مربوط به مدل های آپارتمانی در کدام قسمت سایت هست؟

      فروشگاه باختر 1402-05-04 پاسخ

      سلام و درود
      درحال حاضر ثبت سفارش بصورت آنلاین می باشد . بله امکان خرید گل های آپارتمانی وجود دارد .
      توضیحات در انتهای محصولات هست .

    محمدعلی 1402-05-23 پاسخ

    چطور باید شاخه ها رو ببریم؟ روش یا نکته خاصی داره؟

    آراد 1402-06-17 پاسخ

    چه قدر نکته های کاربردی توی مقاله نوشتید.

    شیما سلطانی 1402-07-12 پاسخ

    برای روز تولدم یک دسته گل رز قرمز گرفتم، چی کار کنم که برای مدت طولانی تری تازه بمونن؟

    سمیعی 1402-07-17 پاسخ

    من از این مقاله بسیار لذت بردم و مطمئناً از این اطلاعات در آینده استفاده خواهم کرد.

    سعیدی 1402-09-12 پاسخ

    مهمه که گل های شاخه بریده رو کجای خونه بذاریم؟

    سپهر 1402-11-06 پاسخ

    ممنونم، واقعا مقاله ی کاملیه!

سوالات متداول

در زیر می‌توانید پاسخ سوالات خود را بیابید. در غیر این صورت از ما بپرسید، ما همیشه به سوالات شما پاسخ خواهیم داد. (جهت ویرایش این قسمت به پیکربندی پوسته > تب متفرقه > سوالات متداول مراجعه نمایید.)