معرفی انواع گل هدیه برای هر مناسبتی با نماد گل‌ها و نکات خرید

  • در انتخاب و خرید گل هدیه برای مناسبت های مختلف باید به چه نکاتی توجه کنیم؟
  • چه گل هایی مناسب هدیه دادن هستند؟
  • هر گل، مناسب چه مناسبتی می باشد؟
  • آیا گیاهان آپارتمانی را هم می توانیم در مناسبت های مختلف به عزیزانمان هدیه بدهیم؟

انواع گل هدیه برای هر مناسبتی در گلفروشی آنلاین سولین بازار

معرفی انواع گل هدیه

این سوال ها، سوال های متدوالی هستند که مشتری ها در مورد خرید گل هدیه از کارشناسان سولین بازار می پرسند. فکر کردیم شاید سوال شما هم باشد. برای همین تصمیم گرفتیم مقاله ای جامع درباره راهنمای انتخاب بهترین گل برای هدیه در هر مناسبتی بنویسیم و به این سوال ها پاسخ دهیم.
چراکه اگر زبان گل ها را بیاموزیم، با استفاده از آنها می توانیم عشق خود، محبت، حس قدردانی و یا حس همدردی خود را به دیگران ابراز کنیم. نکته مهم اینجاست که حتی گل و گیاه آپارتمانی را می توانیم به عزیزانمان هدیه دهیم، گیاه آپارتمانی می تواند یک گیاه برگ انجیری باشد، یا یک گیاه بونسای و یا یک گلدان گل آنتوریوم.
در این مقاله، ابتدا گل های مناسب هدیه دادن را معرفی کردیم و نماد هر کدام را ذکر کردیم. بعد از آن گل های هدیه در مناسبت های مختلف را به صورت کامل شرح دادیم و به دنبال آن نکات مهمی را برای انتخاب و خرید گل هدیه مناسب بیان کردیم.

همچنین در انتها به سوالات متداول کاربران و مشتریان سولین بازار برای نتیجه گیری نهایی اشاره کردیم.

فروشگاه سولین بازار خرید اینترنتی گل و گیاه آپارتمانی ارزان

پس در ادامه با مجله گل و گیاه، سولینت همراه ما باشید تا تمام نکات و مواردی که برای هدیه دادن در مناسبت های مختلف نیاز دارید را با شما در میان بگذاریم تا در این مسیر راهنمایی کاملی برای گل هدیه دادن به عزیزان و دوستانتان باشد.

معرفی 16 گل برای هدیه دادن برای مناسبت های مختلف

1-گل رز نماد چیست؟

خرید گل رز هدیه

گل رز از محبوبترین و آشنا ترین گل هاست، و گلی خوشبو و بسیار متنوع است. گلی است که بسته به رنگ آن در همه ی مناسبت ها کاربرد دارد. گل رز قرمز که نشان دهنده ی عشق است، گزینه ی مناسبی برای کسی است که قلب شما را به تپش درمی آورد.

گل رز زرد نشان از شادی، سلامت جسم و روان، و دوستی است. اگر چه در گذشته، نماد حسادت بوده است.

گل رز نارنجی، هم نماد شادی و نشاط است. گل رز سفید نشان از پاکی و معصومیت دارد. گل رز صورتی نماد پاکی و زنانگی است. رنگ هلویی آن هم نماد احترام است و هدیه مناسبی برای همکار خود است.

2-گل ارکیده نماد چیست؟

خرید گل ارکیده

گل ارکیده دومین گل هدیه مناسب و یک گل اصیل و با تنوع رنگی زیاد می باشد انواع رنگ های ارکیده در جوامع مختلف دارای نماد و معانی زیادی است.

گل ارکیده آبی : که از نادر ترین نوع آن محسوب می شود و نماد معنویت، عشق عمیق، کمیابی، وصلح وآرامش می باشد. اگر در زندگی کسی را دارید که قصد دارید به او نشان دهید، چقدر برای شما منحصر به فرد است، گل ارکیده آبی گزینه خوبی است.

ارکیده بنفش : نشان دهنده احترام و انتخاب خوبی برای هدیه دادن به مادر می باشد.

ارکیده سفید: به معنای پاکی، وقارو معصومیت می باشد. به کاربردن این گل در مراسم عروسی حس خاص بودن را به هدیه شما می دهد.

ارکیده زرد: نشان دهنده ی شادی، نشاط، و دوستی است. این گل را می توان برای ارتقا شغل، موفقیت یک دوست در مرحله ای از زندگی خود، هدیه داد.

ارکیده قرمز: نشان از یک عشق آتشین می دهد که هدیه مناسبی در روز ولنتاین می باشد و در کنار گل رز و لاله می توان آن را از محبوب ترین گل ولنتاین به حساب آورد.

ارکیده صورتی: نماد زنانگی، صمیمیت و دوست داشتن است. این گل هدیه مناسبی در سالگرد ازدواج یا دوستی می باشد.

3-گل لاله نماد چیست؟

خرید گل لاله

گل لاله نماد عزم راسخ و لاله قرمز معنای عشق عمیق را به همراه دارد. لاله قرمز مناسب هدیه دادن در روز ولنتاین، سالگرد دوستی و یا سالگرد ازدواج می باشد.
لاله سفید نماد پاکی، معصومیت و بخشش و گلی زیبا برای مراسم عروسی می باشد.
اگر به تازگی با کسی آشنا شده اید میتوانید گل لاله صورتی را به او هدیه دهید، چراکه گل لاله صورتی، نماد محبت و درک متقابل می باشد.
گل لاله زرد نماد افکار شاد و سلامتی می باشد و یک باکس از گل زرد برای یک بیمار که به ملاقاتش رفته اید، آرزوی سلامتی برای او محسوب می شود.

4-گل سوسن یا لیلیوم نماد چیست؟

گل سوسن سفید یا لیلیوم سفید، از قدیم در مراسم ها و برای مناسبت های استفاده می کردند. چه در مراسم عروسی، چه در مراسم خاکسپاری. رنگ سفید این گل نماد خلوص، پاکی، معصومیت و ایمان می باشد.
گل لیلیوم صورتی، هم نماد پاکی، اعتماد و زنانگی است.

5-گل آفتاب گردان نماد چیست؟

خرید گل آفتابگردان

گل آفتابگردان، با حرکت خورشید حرکت می کند، دقیقا به همین دلیل نام به این گل، آفتابگران می گویند. این گل زیبا نماد وفاداری به معشوق، رابطه ی طولانی، ارزش و احترام نسبت به طرف مقابل می باشد. گل آفتاب گردان مناسب سالگرد ازواج، عروسی و تبریک برای کسب موفقیت یک دوست نیز به شمار می رود.

اگر خواستید وفاداری خود را به دوست، همسر و یا حتی شریک کاری خود یادآوری کنید، یک دسته گل آفتاب گردان را انتخاب کنید. و یا اگر به جشن نامزدی دوستانتان دعوت شدید، می توانید با هدیه دادن باکس گل آفتابگردان ، برایشان آرزوی خوشبختی کنید. 

6-گل میخک نماد چیست؟

گل میخک نماد قدردانی، تشکر، و عمر طولانی می باشد. رنگ صورتی تیره آن که معنای جسارت وپیروزی را به همراه دارد، را می توان به دوست خود بعد از موفقیت در امتحانی سخت هدیه کنید. گل میخک سفید نماد پاکی و مهربانی است و رنگ مناسبی برای مراسم خاکسپاریست.

گل میخک قرمز هم که نشان دهنده ی عشق و در خور معشوق. گل میخک قرمز روشن نماد تحسین است و شاید مناسب هدیه دادن به کسی که به تازگی خانه ای خریده باشد و شما برای اولین بار به منزل او رفته اید. رنگ صورتی گل میخک هم که نماد مهر و محبت می باشد، گلی زیبا و پرمحبت برای همسر خود در سالگرد ازدواج است.

7-گل یاس نماد چیست؟

خرید گل یاس

گل یاس نماد وقار، دلپذیری و عشق دو طرفه می باشد. این گل بیشتر با بوی خوش شناخته می شود. گل یاس را می توان در یک سبد گل رز به کاربرد و در روز ولنتاین به معشوق هدیه کرد. و عشق عمیق و دو طرفه خود را با معشوق جشن بگیرید.

8-گل آلسترومریا نماد چیست؟

گل آلسترومریا تنوع رنگی بالایی دارد و در کل نماد بقا و توانایی غلبه بر مشکلات، فداکاری و از خودگذشتگی می باشد. اگر کسی در نزدیکی شماست که روزهای سختی را می گذراند، این گل را به او هدیه کنید، چرا که با این گل از او می خواهید مقاوم باشد و برای رهایی از سختی تلاش کند. رنگ قرمز آن نشان از عشق دارد و می توان یک دسته گل از آلسترومریا را در قرارهای عاشقانه هدیه داد. رنگ صورتی آن را می توان به وقت عیادت بیمار انتخاب کرد. 

9-گل آنتوریوم نماد چیست؟

گل آنتوریوم نماد مهمان نوازی، خونگرمی و فراوانی می باشد. آنتوریوم قرمز نماد عشق است. رنگ صورتی آن، نماد مهربانی، دلسوزس و عشق مادرانه و آنتوریوم سفید نماد پاکی و معصومیت می باشد.

10-گل لیسیانتوس نماد چیست؟

گل لیسانتوس نماد عشق، محبت، شادی، زندگی طولانی دو نفر، زندگی عاشقانه می باشد. به همین دلیل برای دسته گل عروسی گزینه مناسبی خواهد بود.

11-گل ورونیکا نماد چیست؟

گل ورونیکا که گل سیزاب هم نامیده می شود، علاوه بر زیبایی، خواص دارویی هم دارد. گل ورونیکا آبی نماد صلح و آرامش می باشد.

12-گل گلایل نماد چیست؟

گل گلایول بیشتر مناسب مراسم ترحیم و خاکسپاریست. این گل نماد روان پاک و احترام به درگذشتگان می باشد.

13-گل عروس نماد چیست؟

گل عروس نماد عشق ابدیست. این گل در گل آرایی ها و دیزاین انواع محصولات نظیر گل عقد و عروسی، باکس گل و دسته گل ها زیاد استفاده می شود و نماد عشق بی انتها و فراوان می باشد.

14-گل داوودی نماد چیست؟

گل داوودی گلی با تنوع رنگی زیاد و در جوامع مختلف محبوبیت زیادی دارد. گل داوودی به طور کلی، نماد مثبت بینی، ثروت و شادی می باشد. اما هر رنگ آن معنایی به همراه دارد.

گل داوودی سفید، نماد همدلی و عزاداری است، به همین دلیل در سوگواری ها بسیار استفاده می شود. گل داوودی قرمز، به دلیل رنگ قرمز آن، نشان از عشق دارد. گل داوودی زرد، نماد دوستی می باشد و در بعضی جوامع نماد عشق یک طرفه. رنگ بنفش آن امید و نشاط را القا می کند.

15-گل مریم نماد چیست؟

گل مریم،از گل های خوشبو و معطر و بومی مکزیک و دارای سه رنگ: آبی، صورتی کم رنگ و سفید می باشد. اما رنگ سفید آن،معمولا بیشتر در دیزاین انواع گل هدیه در باکس گل ها و به ویژه دسته گل ها استفاده می شود.

گل مریم سفید، نماد پاکی، بی گناهی، صلح می باشد و از این مدل در گل آرایی دسته گل عروس زیاد استفاده می شود. اگر می خواهید که به عشق خود بفهمانید که به پاکی او ایمان دارید، می توانید این گل را به او هدیه دهید.

در بعضی از فرهنگ ها این گل را یک گل مذهبی می دانند و آن را در مراسم خاکسپاری و ختم به عنوان گل ترحیم استفاده می کنند.

16-گل نرگس نماد چیست؟

گل نرگس که در فصل بهار می روید، با رویش خود نوید آمدن بهار را می دهد. نشان دهنده پایان زمستان و از نمادی رویش مجدد و تلاشی دوباره می باشد. این گل با بوی معطر و فوق العاده اش آرامش بخش محیط خانه و ذهن افراد می باشد.به همین یکی از بهترین گل هدیه مناسب برای تولد و فصل بهار ( ایام عید ) می باشد.

گل هدیه مناسب ولنتاین چیست؟

گل هدیه روز ولنتاین

اگر قلبتان برای کسی می تبد و او هم پذیرای عشق شماست، روز ولنتاین فرصت خوبیست که این عشق را دوباره به شخص مقابلتان ابراز کنید. هدیه حتما نباید گران باشد، حتی با دادن یک دسته گل هدیه ارزان و یا باکس گل هدیه ارزان هم می توان خاطره ای خوش ساخت. محبوبترین گل روز ولنتاین، گل رز قرمز می باشد.

پیشنهاد سولینت، باکس گل رز قرمز، گل رز جاودان، دسته گل رز قرمز است. اما اگر بخواهید کمی متفاوت تر گل ولنتاین مناسب را برای هدیه دادن انتخاب کنید، می توانید از گل داوودی قرمز، گل آنتوریوم قرمز، گل میخک قرمز به تنهایی و یا ترکیب با گل رز قرمز هم استفاده کنید تا علاوه بر تقدیم عشق یادآور مفاهیم دیگری به او باشید.

گل هدیه مناسب روز مادر چیست؟

گل هدیه مناسب روز مادر در سولین بازار

مادر مهمترین فرد زندگی هر کدام از ماست و همه ما به دنبال بهانه هایی برای خوشحال کردن این فرشته های زمینی هستیم. برای گرامیداشت مقام مادر می توان از گل هدیه مناسب روز مادر استفاده کرد.قبل از هر انتخابی، باید به سلیقه مادر خود توجه کنید. اینکه به چه نوع گل و یا حتی چه نوع گیاهی علاقه دارد. یا چه رنگی را بیشتر می پسندد.

پاسخ این سوالات که مشخص شد، با اطمینان بیشتری گل هدیه روز مادر را انتخاب می کنید. پیشنهاد ما گلدان گل ارکیده صورتی، گلدان گل مینا، گلدان گل آنتوریوم صورتی، دسته گل رز سفید لب ماتیکی ، و یا حتی یک دسته گل لیسیانتوس می باشد. 

 میخک های صورتی هم گزینه خوبی هستند، زیرا گفته می شود که عشق یک مادر را نشان می دهد. میخک های سفید هم نمادی از عشق خالص اند. حتی می توانید با هدیه دادن گل آفتابگردان به مادر زیبای خود وفاداری و قدردانی خود را به او نشان دهید.

اگر در انتخاب گل هدیه روز مادر با مشکل مواجه شدید، با کارشناسان ما در فروشگاه آنلاین سولینت مشورت کنید.

گل هدیه مناسب روز پدر چیست؟

پدرها، قهرمانانی هستند بی توقع، کسانی که شاید کمتر از میزان زحمتی که می کشند از آن ها قدردانی شده باشد. روز پدر، فرصت خوبی برای قدردانی از زحماتی که کشیده اند و درد هایی که در گوشه ی قلب خود نگه داشته اند می باشد، اما نگاه پر محبت خود را از ما نگرفتند تا ناملایمات زندگی را کمتر احساس کنیم.

برای قدردانی از پدران می توانید انواع گل رنگ های گل رز به خصوص رنگ قرمز و سفید آن را در یک باکس گل رز یا دسته گل رز به عنوان گل هدیه مناسب در نظر بگیرید

تا عشق و علاقه خود را همواره به آنها نشان دهید یا گل ارکیده که گل مناسب برای همه مرد ها و خانم ها به حساب می آید و مخصوصا رنگ سفید ارکیده که نمادی از آرامش، خلوص نیست همراه با انرژی است را به عنوان گل هدیه روز پدر در نظر بگیرید.

علاوه بر ارکیده، گل داوودی قرمز و بنفش در کنار ساختار محکم و ظریف خود که نمادی از دوستی و علاقه فراوان می باشد نیز انتخاب مناسبی برای گل روز پدر می باشد.

گل هدیه روز مناسب روز پدر

پیشنهاد سولین بازار به شما خرید باکس گل روز پدر یا حتی خرید باکس شیشه ای گل رز می باشد چرا که میتوانید تمامی مفاهیم عشق و دوستی را به پدر خود هدیه دهید.

همچنین اگر علاقه زیادی به گیاه داشته باشند می توان، گیاهان آپارتمانی گلدار مانند یک گلدان گل آنتوریم، گلدان گل ارکیده و یا گیاهان آپارتمانی بدون گل مانند یک گلدان گیاه یوکا یا گلدان گیاه زاموفیلیا، را برای محل کار این قهرمانان به عنوان گل روز پدر هدیه بدهیم.

در صورتی که در انتخاب و خرید گل مناسب روز پدر مشکلی داشتید و یا برای انتخاب هدیه روز پدر نیاز به راهنمایی بیشتری داشتید، می توانید به سولینت سر بزنید و مقاله «نحوه انتخاب بهترین گل و هدیه روز پدر» را مطالعه کنید. 

گل هدیه مناسب روز دختر چیست؟

دختران سرشار از احساس و لطافت هستند و زیبایی ها را دوست دارند. شما می توانید با انتخاب گل هدیه مناسب، به دختر دلبند خود زیبایی را هدیه کنید و با زبان گل ها به او بگویید که چقدر دوست داشتنی هستند.
گل روز دختر می تواند یک دسته گل مینا، یک دسته گل لاله صورتی و یا زرد، یک باکس گل رز صورتی، یک دسته گل نرگس، یک گلدان گل زنبق و یا یک دسته گل صد تومانی قطعا لبخند زیبایی به صورت دختر شما خواهد آورد.

گل هدیه مناسب تولد چیست؟

تولد عزیزانمان همیشه بهانه خوبی برای ابراز محبت به آن هاست. با این کار به آن ها می فهمانیم که چقدر از بودنشان راضی و خشنود هستیم. در این موقعیت، اگر شخص مورد نظر گل های معطر را دوست دارد، خرید دسته گل نرگس، یا یک باکس گل یاس، و یا یک سبد گل مریم می تواند گزینه ی خوبی باشد.

اما اگر او معطر بودن گل برایش زیاد مهم نیست،انتخاب یک دسته گل لاله با ترکیب چند رنگ، یک باکس گل رز زرد، شاید انتخاب خوبی برای تبریک تولدش باشد. خرید باکس گل آفتاب گردان با ترکیبی از گل عروس نیز حتما شخص مقابل را شگفت زده می کند.

 نکات مهم برای انتخاب و خرید گل هدیه 

برای خرید گل هدیه همانند خرید هدایای مناسبتی باید به نکاتی توجه کرد، مثلا:

  • برای خرید گل هدیه مورد نظر به سلیقه شخص مورد نظر در مورد نوع گل و رنگ گل توجه کنید. مثلا بعضی از افراد علاقه زیادی به بوی گل دارند، به همین خاطر خرید گل یاس یا خرید گل نرگس می توانید انتخاب کاملا مناسبی باشد. حتی بعضی از افراد به گل و  گیاه حساسیت دارند.
  • اندازه گل را در نظر بگیرید. اندازه گل به سه عامل بستگی دارد. یک عامل مهم، مقدار بودجه ای که قصد دارید برای خرید گل هدیه هزینه کنید. هر اندازه پول بیشتری هزینه کنید، می توانید دسته گل بزرگتری بخرید.
    عامل دوم، نوع رابطه ی شما با فرد مقابل است. هرچه فرد برای شما مهم تر باشد، شاید شما دسته گل بزرگتری را انتخاب کنید.
    عامل سوم، سلیقه ی ایشان است. همه مردم معمولا یک دسته گل بزرگ را نمی پسندد چرا که بعضی اعتقاد دارند یک شاخه گل، نشانه ی بی همتا بودن است؛ پس با هدیه دادن یک شاخه گل به چنین اشخاصی می توانید به آن ها نشان دهید که برای شما هیچ مثل و مانندی ندارند.خرید انواع گل هدیه از سولین بازار
  • به این توجه کنید که شخص توانایی و حوصله ی نگهداری از گلدان گیاه آپارتمانی را دارد و یا دسته گل و باکس گل و یا حتی یک شاخه گل را بیشتر می پسندد.
  • به نماد گل ها توجه کنید و همچنین به مفهومی که قصد دارید به شخص مقابلتان ابراز کنید نیز فکر کنید. مثلا رنگ قرمز گل ها همیشه بیانگر نشان دادن عشق و علاقه به طرف مقابل می باشد ولی اگر بخواهید دوستی خود را نشان دهید رنگ سفید و رنگ های شاد مثل رز زرد، لاله زرد و نارنجی و ارکیده سفید انتخاب مناسبی به عنوان گل هدیه برای دوست می باشد.
  • یک دسته گل یا باکس گل روشن و شاداب را انتخاب کنید. گل هایی مثل، میخک های رنگارنگ و گل رز مخلوط با گل های داوودی، نیلوفرها و گل های مروارید ژربرا یک انتخاب عالی برای تمام مناسبت ها به شمار می روند.
  • در کنار همه این موارد، قیمتی که مد نظرتان هست و می خواهید هزینه کنید هم مهم است.حتما نباید یک دسته گل گران قیمت یا یک باکس گل لاکچری هدیه بدهید! شما با خرید دسته گل ارزان قیمت و حتی یک شاخه گل، مثل خرید باکس شیشه ای گل رز، همیشه می توانید علاقه و محبت خود را ابراز کنید.
  • به مناسبتی که در پیش دارید توجه کنید. هر مناسبتی، معنای خاص خود را دارد. مثلا همه می دانیم که در روز ولنتاین، باید عشق خود را به محبوبمان نشان دهیم، پس باید به دنبال گل هدیه مناسب روز ولنتاین بگردیم.
  • همیشه خرید باکس گل ولنتاین که با گل رز هلندی قرمز دیزاین شده است بهترین انتخاب شما با هر بودجه ای خواهد بود. اگر مناسبت پیش رو را در نظر بگیریم، و معنای آن را خوب درک کنیم، سردرگم نخواهیم بود. گل هدیه مناسب را انتخاب و در نهایت طرف مقابل خود را شاد خواهیم کرد.

فروشگاه سولین بازار خرید اینترنتی گل و گیاه آپارتمانی ارزان

پیشنهاد سولینت برای انتخاب گل هدیه مناسب :

امروزه با شناخت نماد های گل ها، زبان گل ها را بهتر می شناسیم و می توانیم خیلی زیباتر عشق، محبت، حس تحسین و یا همدردی خود را به اطرافیانمان ابراز کنیم. خیالتان راحت باشد، سولینت هیمشه شما را در انتخاب انواع گل هدیه در مناسبت های مختلف راهنمایی می کند.
اما بر اساس تجربه باید گفت که، گل های با رنگ قرمز، مثلا خرید دسته گل رز قرمز، یک باکس گل داوودی قرمز، و یا خرید یک دسته گل زیبا دیزاین شده با گل آنتوریم قرمز و رز قرمز می تواند گزینه ی خوبی به عنوان گل هدیه روز ولنتاین، جشن سالگرد ازدواج و یا حتی روز مادر باشد.

همچنین گل های با رنگ سفید، به علت معنایی که دارد برای مناسبت های مختلفی استفاده می شود. مثلا یک جام گل ارکیده سفید می تواند گزینه خوبی برای مراسم خواستگاری باشد.

انواع گل هدیه مناسب در سولین بازار

علاوه بر گل ارکیده سفید، گل رز و یا گل داوودی سفید را می توانید در گل آرایی انواع گل هدیه عروسی و دسته گل عروس پیدا کنید و حتی برای مراسم ترحیم و ختم نیز از همین گل ها در یک پایه گل و تاج گل ترحیم استفاده می کنند.

گل ارکیده صورتی و یا گل رز صورتی که نماد پاکی و زنانگی می باشد نیز گزینه خوبی برای هدیه به مادر و دخترمان می باشد.
گل های با رنگ زرد، مانند گل داوودی زرد و یا یک باکس گل آفتابگردان هم می تواند یک گل هدیه زیبا برای تبریک تولد به یک دوست باشد.

در این مقاله جامع، سعی کردیم بهترین راهنمایی برای انتخاب و خرید گل مناسب برای هدیه دادن در هر مناسبتی را همراه با نماد گل ها و نکات خرید آن برای شما بیاوریم.

نظر شما چیه؟ علاوه برا این موارد آیا نکات دیگری برای خرید گل هدیه وجود دارد؟ بهترین گل برای هر مناسبتی از نظر شما چه گلی است؟ لطفا نظرات خودتان را در قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید…

اگر در مورد قیمت گیاهان آپارتمانی، قیمت دسته گل هدیه، قیمت باکس گل هدیه برای مناسبت های مختلف کنجکاو بودید به فروشگاه آنلاین سولین‌بازار سر بزنید.

همچنین اگر در مورد رنگ و نوع هر کدام از محصولات سوالی داشتید کارشناسان سولین بازار راهنمای شما برای انتخاب و خرید گل هدیه مناسب برای مناسبت های مختلف هستند.

سوالات متداول شما:

برای ابراز پشیمانی چه گلی مناسبه؟

برای اینکه به طرف مقابل خود بفهمانیم که از کرده خود پشیمانیم و تقاضای بخشش داریم، گل سوسن سفید و یا ارکیده سفید می تواند گزینه ی خوبی باشد.

چطور می تونم ماندگاری گل های شاخه ای را بالاتر ببرم؟

آن ها را در اولین فرصت ممکن در گلدان با آب خنک قرار دهید. هر روز آب آن را عوض کنید. و آن را در برابر نور مستقیم قرار ندهید.

برای خرید گیاهان آپارتمانی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

رگ گیاه زرد نباشد.
روی برگ ها سوراخ نباشد.
ساقه ها شل و وارفته نباشند.
آفت نداشته باشد.
از گل فروش بپرسیم که گیاه نور زیاد می خواهد یا نور کم.
بدانیم که آبیاری گیاه به چه صورت است.
چه کودی نیاز دارد.
چه گلدانی مناسب آن است.
رطوبت مناسب گیاه در فصل گرم و سرد چقدر است.
اندازه مناسب گلدان چه قدر است.
نوع خاک مناسب گیاه، گلدانی، ماسه ای یا پرلیت باشد.
گیاه بیشتر آب دوست است و یا خاک دوست.
پیشنهاد سولین بازار به دوستانی که گیاهان آپارتمانی را برای هدیه دادن انتخاب کرده اند: در کنار کارتی که برای هدیه دادن به عزیزتان انتخاب می کنید و احساس خود را بر آن می نویسید، کارت دیگری هم انتخاب کنید و شرایط نگهداری گیاه را از گلفروشی بپرسید و بر روی این کارت بنویسید. تا عزیزتان با شرایط نگهداری گیاه آشنا شوند و به مدت طولانی تری گیاه را مراقبت کنند.

چگونه از گل هدیه خودمون مراقبت کنم؟

هنگامی که گلی هدیه می گیرید، این کار ها را انجام دهید:
در اسرع وقت شاخه ها ی گل را با احتیاط از بسته بندی خود خارج کنید.
یک گلدان مناسب انتخاب کنید و در آن آب شیرین و بدون کلر بریزید. (ارتفاع گلدان حداقل باید یک سوم ساقه گل باشد)
در آب گلدان یا یک قاشق چایخوری شکر بریزید.
برگ هایی که با آب تماس دارند را جدا کنید چون له می شوند و بوی نا مطبوعی ایجاد می کنند.
حدود یک سانتی متر از پایین (ته ساقه) ، ساقه ها را با زاویه و کج برش دهید

برای تبریک تولد نوزاد، چه گلی مناسبه؟

برای تبریک تولد نوزاد گل هایی با رنگ زرد که نشان از سلامتی و صورتی که نشان از مهر و محبت و یا آبی که نشان از خاص بودن دارد، گزینه هایی خوبی هستند. مثلا می توان یک دسته گل لاله یا دسته گل رز هلندی با ترکیب زرد ، صورتی و آبی را هدیه کرد.همچنین اگر بودجه محدودی دارید، می توانید یک باکس گل رز صورتی ارزان یا یک باکس گل لیلیوم زرد انتخاب کنید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

مریم صالحی
مریم صالحی
نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دیدگاه شما بعد از تائید توسط پشتیبانی سولین بازار نمایش داده خواهد شد .

    کوروش حسابی 1402-08-16 پاسخ

    خیلی کامل و جامع

    هستی جوادی 1402-11-25 پاسخ

    سلام، ممنونم. یه سوال دارم، برای تبریک تولد همکارم چه گلی رو ببرم بهتره؟

    آتریسا 1402-11-29 پاسخ

    ممنون از توضیحاتتون، خیلی به دردم خورد

    شهلا صادقی 1402-12-05 پاسخ

    عالی بود مقالتون

سوالات متداول

در زیر می‌توانید پاسخ سوالات خود را بیابید. در غیر این صورت از ما بپرسید، ما همیشه به سوالات شما پاسخ خواهیم داد. (جهت ویرایش این قسمت به پیکربندی پوسته > تب متفرقه > سوالات متداول مراجعه نمایید.)

اپلیکیشن سولین بازار